Over Arnold

Marketeer in de sierteelt

De laatste paar jaar heb ik met veel succes Parfum Flower Company uit Aalsmeer op de kaart gezet en de marketing geprofessionaliseerd. Ik heb met veel succes de brand equity vergroot, wat mede heeft geleid tot het toetreden van de Dutch Flower Group als aandeelhouder. Vorig jaar heb ik het proces van het opzetten van de marketingafdeling bij Logico in de Lier begeleid. Een vergelijkbare opdracht heb ik momenteel bij Farm Direct. Daarnaast geef ik consult en advies op ad-hoc basis. Af en toe word ik als gastspreker bij events uitgenodigd. Om bij te blijven publiceer ik artikelen op LinkedIn en voor De Bloemisterij. Ik ben ook beheerder van de succesvolle Facebookgroep 'Bloemisten en Kwekers Benelux', een community waar contact tussen kwekers en bloemisten plaatsvindt met ruim 3.000 bezoekers per dag.

Door mijn ervaring heb ik kennis van alle schakels in de keten (van kweker, naar groothandel tot bloemist). Mijn kracht ligt in het initiëren en enthousiasmeren; marketingkansen definiëren en vervolgens hands-on deze te benutten. Ik ben geen adviseur die lang wil blijven hangen. Ik ben continu op zoek naar het beste rendement voor mijn opdrachtgever. Zo is de insteek altijd de marketing te starten of te professionaliseren met als doel op zo'n kort mogelijke termijn zonder mij succesvol verder te kunnen gaan.

Mijn achtergrond

Ik werk eigenlijk al mijn hele leven in de sierteeltsector. Op mijn vijftiende begon ik op de bloemenmarkt in Amsterdam. Na mijn studie economie aan de UvA heb ik 7 jaar een eigen bloemenwinkel gehad. Daarna als manager 2,5 jaar bij Flowershop Ivy aan het Leidseplein in Amsterdam aan de slag geweest,  en verder als freelance bloemist gewerkt, onder andere voor Thierry Boutemy.

Ik heb iets meer dan 8 jaar bij verschillende Exporteurs in bloemen en potplanten gewerkt. Bij Van Dijk Bloemen was ik verantwoordelijk voor het opzetten van e-mail marketing en het opvolgen en acquireren van leads die daar uit voortkwamen. Bij Waterdrinker heb ik vele (inter)nationale bloemenwinkels uit het hogere segment mogen bedienen.

Arnold Wittkamp Sierteelt Marketing